2021-04-19 09:32:47 Fakultativna nastava iz Likovne umjetnosti Vizualna kultura i likovni izričaj Početkom školske 2020./21. godine u školski godišnji izvedbeni kurikul integrirana je fakultativna nastava iz Likovne umjetnosti Vizualna kultura i likovni izričaj. Učenici prvih, drugih, trećih i četvrtih razreda opće, jezične i prirodoslovno-matematičke gimnazije koji žele razvijati vizualno mišljenje, biti kreativni i stvarati u umjetničkim područjima su njezini sudionici. Cilj nastave je: - proširiti znanja iz nastavnog predmeta Likovna umjetnost putem problemskih zadataka i praktičnog rada te projektne nastave, - pripremiti učenike za natjecanja iz područja vizualnih umjetnosti i za polaganje ispita državne mature iz nastavnog predmeta Likovna umjetnost i - omogućiti darovitim učenicima razvoj kreativnih potencijala i samoostvarenje u umjetničkom području. Kroz nastavu se njeguje individualni pristup i potiče se razvoj svakog učenika u smjeru kojeg on sam preferira bilo da je riječ o stvaranju u području crteža, grafike, digitalne grafike, slikarstva, skulpture ili stvaranju u području vizualne kulture – suvremene umjetničke prakse i projekata kulturne baštine. Učenik ostvaruje dolje navedene ishode. On: - određuje povijesni i društveni koncept stvaranja određenog umjetničkog djela, te nužno proširuje svoje činjenično znanje iz predmeta Likovne umjetnosti sa znanjima iz povijesti, geografije, sociologije… - prisjeća se usvojenih znanja iz povijesti umjetničkih stilova, razumije ih i proširuje novim činjenicama, - prepoznaje, objašnjava/analizira likovni jezik na primjerima umjetničkih djela i učeničkih radova - razvija sposobnost razgradnje i sistematičnosti u vođenoj i samostalnoj, u usmenoj i pisanoj analizi umjetničkih djela, te pospješuje razvoj vizualnog mišljenja - razvija sposobnost komparativne analize, - stvara poveznice sa suvremenošću metodom usporedbe i razvija kritičko mišljenje, - razvija sposobnost sinteze u slučaju projektne nastave kada rezultate analiza umjetničke i graditeljske baštine prezentira u obliku plakata, prezentacija, tiskanog materijala, video uratka, filmskog uratka i sl. - primjenjuje likovni jezik u praktičnom radu; likovnom uratku koji je rješenje određenog likovnog problema i izražava sposobnost građenja umjetničkog djela u raznim tehnikama i medijima, te - razvija svoje kognitivne (analiza djela), psihomotoričke (percepcija okoline i realizacija likovnog uratka) i afektivne (ugradnja emocija i stavova u likovni uradak i analizu djela) sposobnosti. - razvija maštu i divergentno mišljenje. - stvara aktivan odnos spram umjetničkih događanja u kulturnim ustanovama (posjet izložbama i sudjelovanje na radionicama) i proširuje svoja znanja iz područja vizualne kulture. Učenici koji pohađaju fakultativnu nastavu priređuju se za upis na studij arhitekture, grafičkog dizajna, informatičkog dizajna, tekstilnog dizajna, industrijskog dizajna, multimedija, animacija, slikarstva, kiparstva, grafike, primijenjene umjetnosti, konzervacije i zaštite spomenika kulture, povijesti umjetnosti, muzeologije, filma, krajobrazne arhitekture… Nastava se provodi svake druge subote u mjesecu u trajanju od četiri školska sata u učionici 21. ili auli škole kad je model A ili u nastavi na daljinu kad je model C nastave. Postignuća se bilježe u e-dnevnik kao i formativno i sumativno vrednovanje napretka učenika koje rezultira zaključnom ocjenom na kraju školske godine. Rad nastave prati se u Likovnom kutku škole na mrežnoj stranici škole, na YouTube kanalu Likovna umjetnost Gimnazije Matija Mesić te na facebook profilu Likovana skupina Gimnazija Matija Mesić. Mentorica je Snježana Kauzlarić, dipl. pov. umjetnosti
|
Gimnazija "Matija Mesić" Slavonski Brod |