preskoči na sadržaj

Gimnazija Matija Mesić

Login
Upisi

Dragi osmaši, na linku u prilogu možete pogledati sve što vas zanima o nama i uvjeriti se da je naša gimnazija pravi izbor za vas.

Dobro nam došli!

https://www.srednja.hr/skole/gimnazija-matija-mesic-slavonski-brod/

E dnevnik

Zaštita privatnosti
Priloženi dokumenti:
Politika zastite privatnosti.pdf

2023./2024.
   Školski kurikulum i Godišnji plan i program
Otrovno pero

Pročitajte naš školski list u digitalnom obliku!

http://www.otrovnopero.com.hr/

S Facebooka
Tražilica
Škola pod povećalom
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Brojač posjeta
Ispis statistike od 11. 10. 2012.

Ukupno: 804746
MATURANTI

Brošura „Državnom maturom“ do fakulteta - vodič za učenike završnih razreda četverogodišnje srednje škole!

 

Biosigurnost i biozaštita
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
1. Biosigurnost i biozaštita
Autor: Jasna Okopni, 24. 11. 2021.

Nastavni sadržaj izborne nastave iz biologije bavi se projektima i temama iz područja biosigurnosti i biozaštite. Učenice koje pohađaju izbornu nastavu same osmišljavaju, provode i izrađuju projekte, a  prva im je tema „Biosigurnost i biozaštita” koju će vam predstaviti u tekstu koji slijedi.


Kako biste razumjeli čime se mi zapravo bavimo i što je naš fokus, trebate znati definicije određenih pojmova i objašnjenja, odnosno zašto su nam važni biosigurnost i biozaštita. Biosigurnost je skup mjera koje će nas zaštiti od opasnih mikroorganizama, bilo u svakodnevnom životu, ili ako s njima dolazimo u doticaj na radnome mjestu. S druge strane, biozaštita je usmjerena na smanjenje mogućnosti da se neki mikroorganizam namjerno koristi kao biološko oružje. U borbi protiv nevidljivih uzročnika bolesti važno je ponašanje svakog pojedinca jer, štiteći sebe, štitimo i druge. A što je biohazard? To je prvenstveno riječ na engleskom koja se sastoji od dva spoja: biološkog i opasnog, stoga njezino značenje možemo definirati kao biološki rizik ili biološku opasnost. Ta se riječ odnosi na tvari koje predstavljaju potencijalnu prijetnju živim bićima. Jedno od upozorenja na tu opasnost poznati je simbol biohazarda koji danas viđamo na gotovo svakoj zdravstvenoj ustanovi. Simbol biohazarda  osmislio je Charles Baldwin 1966. godine, a služi za ukazivanje prisutnosti patogena koji mogu uzrokovati štetu ne samo ljudima, već i drugim živim organizmima. Ovaj se simbol koristi za upozoravanje na potencijalnu opasnost od kontaminacije ili zaraze nekim mikroorganizmom, virusom ili pak otrovom. Taj se simbol upotrebljava oduvijek, a jedno od mjesta gdje se uvijek nalazi bolnički su kontejneri za otpad koji često sadrže korištene potkožne igle i druge materijale koji predstavljaju biološki rizik. Svi ovi podatci rezultat su istraživanja koje smo provele u području ove teme. Osim toga, napravile smo i provele i druge projekte. Za početak, nacrtale smo simbole biohazarda koje ćemo nalijepiti na kutije koje ćemo postaviti na svakom katu naše škole kako bi učenici u njih mogli odlagati jednokratne maske. Uz istraživanje same teme biosigurnosti i biozaštite istražile smo i temu zaštite od takvih uzročnika bolesti, a specijalizirale smo se najviše u zaštiti od bolesti COVID-19. Proučile smo kako se oblači i skida zaštitna oprema koju nose zdravstveni djelatnici pri kontaktu s oboljelima od bolesti COVID-19. Oprema se sastoji od pamučne majice, jednokratnih hlača, tenisica (poželjnije od odjeće na nazuvanje), zaštite za noge (nazuvci), barijer mantila, FFP3 maske, zaštitnih naočala, zaštitne kape, jednih rukavica preko čijih se završetaka stave rukavi mantila i drugih rukavica (nitrilnih) koje se oblače preko rukava mantila i konačno vizira. Redoslijed skidanja opreme iznimno je važan kao i dezinfekcija ruku i promjena rukavica nakon svakog skinutog predmeta. Redoslijed je sljedeći: nitrilne rukavice, vizir, barijer mantil, druge rukavice, nazuvci, zaštitna kapa, zaštitne naočale i FFP3 maska. Nakon toga smo napravile strip o pravilnom odlaganju jednokratnih maski i slikale jednu učenicu obučenu u zaštitnu opremu s imenovanim dijelovima opreme. Uz sve to provest ćemo anketu o cijepljenu u našoj školi i intervjue za osobe koje su bile zaražene bolešću COVID-19 i zdravstvene djelatnike HZZO-a ako se ukaže prilika i stanje s oboljelima od bolesti COVID-19 popravi.

U ovoj godini imamo još brojne teme u sklopu kojih ćemo napraviti zanimljive projekte koje ćete moći vidjeti na stranicama naše škole.

 Magdalena Kovačević 2.d





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju